Reiselysten? Opplev Borgund og Kongevegen fra 1. april

Publisert 18.02.2021

Miniferie fra kr 1790 pr. pers

Møt våren med rundtur på Kongevegen, eksklusiv guiding og lunsj i Borgund stavkirke og to overnattinger i historiske omgivelser på Gamle Lærdalsøyri.

Fortidsminneforeningens Borgund stavkirke er en av Kongevegbedriftene, som sammen tilbyr opplevelsesrike turpakker fra to til fem dager i dette vakre området mellom Vang i Valdres og Lærdal i Sogn. I dag rangerer Kongevegen over Filefjell blant de fineste veihistoriske kulturminnene i Europa – veien fører deg gjennom et svært rikt kulturlandskap rett til Borgund stavkirke, en av landets flotteste attraksjoner.

Natur og kultur i ett

Nå kan du oppleve stavkirken og Kongevegen med en todagers vårpakke, tilgjengelig fra 1. april til 15. juni: rundturene Vindhella-Sverrestigen og Galdane-Seltåsen kombinert med omvisning i stavkirken med egen guide og påfølgende lunsj i besøkssenteret (omvisningen kan tilpasses barn). Natten tilbringer du i historiske krambuer eller gjestehus på Gamle Lærdalsøyri. Det er aktivitet, læring og norsk historie i en og samme opplevelse.

DETALJERT PROGRAM OG BESTILLING HER

(Saken fortsetter under bildet)

PAKKEPRIS

Kr. 1 790,- per person (min. 4 pers)

Kr. 2 290,- per person (min. 2 pers)

I PAKKEPRISEN FÅR DU:

2 overnattinger på Gamle Lærdalsøyri

2 frokoster med mulighet til å lage nistepakke til dag to

Omvisning i Borgund stavkirke med egen guide (dag 1)

Lunsj (suppe m.m.) i Borgund stavkirke besøkssenter (dag 1)

Sengeklær, håndkle og utvask, WIFI, gratis parkering

I PRISEN FÅR DU IKKE: Middag, guide på rundturene, transport til rundturene

Vårpakken er et tiltak i et offentlig støttet prosjekt som skal motvirke konsekvensene av pandemien for reiselivet. Bli med på å bidra til at reiselivet kommer på fote igjen - og få samtidig en storslått opplevelse!

DETALJERT PROGRAM OG BESTILLING HER

Rekordtidlig start på sesongen

2020 ble sommeren da svært mange nordmenn opplevde Norge som ferieland. Det merket vi også ved Fortidsminneforeningens mange besøkseiendommer. Mens utenlandske turister i stor grad uteble, økte strømmen av nordmenn til blant annet Borgund og de andre stavkirkene våre. 2021 kommer etter alt å dømme til å få en lignende utvikling.

Vi gleder oss til årets sesong, der vi skal gjøre alt vi kan for at besøket skal bli så trygt, godt og opplevelsesrikt som mulig, både for små og store. Den første eiendommen som åpner er Borgund stavkirke, der sesongen i år er utvidet med en måned, fra 1. april til 10. oktober.

Sesong og åpningstider for de øvrige besøkseiendommene våre finner du her.