Byvandring i Trondheim 9.10.

Publisert 08.10.2021

Bli med Fortidsminneforeningens dyktige guider på ulike vandringer i Trondheims historie og bybilde! Under Endelig folkeliv og leven tilbyr vi vandringer fredager kl 1900 og lørdager kl 1400 fra 9.-30. oktober.

Lørdag 9. oktober kl 1400 og fredag 15. oktober kl 1900: Byens skyggesider – om fødsel i dølgsmål, vendte graver og heksebål. Bli med på en vandring i Trondheim skyggesider!

Lørdag 16. oktober kl 1400: Middelalderbyen – hvem grunnla byen og hvor vokste den frem? Bli med på en vandring i middelalderbyen Trondheim.

Fredag 22. og 29. oktober kl 1900: Skumle byrom: Fortidsminneforeningens studentutvalg tar deg med på en vandring gjennom Trondheimshistoriens mørkere sider, om du tør da?

Lørdag 23. og 30. oktober kl 1400: Byen møter vannet – en vandring i arkitekturens uttrykk ved vannkanten gjennom tidene.

Vandringene ledes av Øystein Ekroll, Samuel B. Feragen, Thina Andresen og Guri Vatne og Studentutvalget.

Oppmøte i bakgården til Hornemansgården.

Alle vandringene er gratis, men du må løse billett på Hoopla. Vi setter pris på bidrag, men blir enda gladere om du melder deg inn og støtter vårt arbeid for å forvalte og formidle vår kulturarv! Akkurat nå har vi kampanjetilbud til kr 200,- ut året inkl. to blader Fortidsvern og Årboka 2021! https://fortidsminneforeningen.no/bli-medlem

Vandringene er støttet av Sparebank1 SMN

BESTIL BILLETTER  HER