VÅRE HISTORISKE EIENDOMMER TIL UTLEIE

Flere av Fortidsminneforeningens historiske eiendommer leies ut. Rasmusgården og Per Amundsagården på Røros kan kun leies av foreningens medlemmer, mens Stranges Stiftelse i Bergen, Vøienvolden gård i Oslo og ferieleilighetene i Garnisonsykehuset i Stavern kan leies av alle. Kontaktinformasjon og mer om hvordan du bestiller finner du under den enkelte eiendom.

BO PÅ LILLINGSTONHEIMEN I SUNNFJORD

Velkomen som gjest i den historiske Lillingstonheimen på Tysse i Fjaler. Nyt atmosfæren frå ei svunnen tid, og vert betre kjend med historia som gjer nettopp dette kulturminnet unikt – også i nasjonal samanheng.

LEIE FERIELEILIGHET I GARNISONSYKEHUSET I STAVERN

Bo i moderne og helt nye ferieleiligheter i historiske omgivelser midt i sommerbyen Stavern, med kun noen minutters gange til handlegater og badestrand.

LEIE PER AMUNDSAGÅRDEN I RØROS

Bo i en tradisjonelt innredet bygning fra slutten av 1700-tallet midt i verdensarven Røros. Leies kun ut til foreningens medlemmer.

LEIE RASMUSGÅRDEN I RØROS

Bo i et tømmerhus fra 1700-tallet midt i verdensarven Røros. Leies kun ut til foreningens medlemmer.

LEIE RØDVEN STAVKIRKE I MØRE OG ROMSDAL

Rødven stavkirke i bygda Rødven kan leies til både bryllup og barnedåp. Med sin storslåtte beliggenhet og vakre interiør er stavkirken en helt spesiell ramme rundt livets store begivenheter.

LEIE SKOGFINNETORPET ABBORHØGDA

Er du interessert i både natur og kultur kan et besøk på det fredede skogfinnetorpet Abborhøgda i Kongsvinger være noe for deg.

LEIE STRANGES STIFTELSE I BERGEN

Historiske møte- og selskapslokaler i det som en gang var et fattighus midt i Bergen.

LEIE VØIENVOLDEN GÅRD I OSLO

Denne vakre løkkegården fra 1600-tallet ligger på Sagene sentralt i Oslo og egner seg godt til både store og små arrangementer, om det er en spesiell feiring, en jobbfest eller et seminar i historiske omgivelser.

Vis mer