Leie Per Amundsagården i Røros

Publisert 21.11.2019

Bo i en tradisjonelt innredet bygning fra slutten av 1700-tallet midt i verdensarven Røros. Leies kun ut til foreningens medlemmer.

Per Amundsagården i Bergmannsgata 30 er en av Fortidsminneforeningen to eiendommer midt i Røros sentrum (den andre er Rasmusgården i Bergmannsgata 9) og leies ut til foreningens medlemmer.

Per Amundsagården leies ut til Fortidsminneforeningens medlemmer og består av en leilighet med plass for inntil fem personer. Hovedbygningen er restaurert og har fått innredet et opprinnelig sengekammer.

Det er to soverom med til sammen fire sengeplasser, og mulighet for en oppredning i stue. Det er installert dusj og toalett i tillegg til et godt utstyrt kjøkken med oppvaskmaskin. Rommene er innredet etter tradisjonen på Røros.

Utleiepriser: kr. 1500,- per natt inkl. sengetøy, håndklær, utvask og parkeringsplass. 3000,- for en helg (fredag-søndag).

Det er ikke mulighet for å ta med husdyr.

For bestilling: Tlf: 23 31 70 70 og e-post:post@fortidsminneforeningen.no

Mer om Per Amundsagården