HVA SKJER?

Kalender for arrangementer, kurs og andre aktiviteter i regi av Fortidsminneforeningen og våre samarbeidspartnere.

SØKNADSFRIST PROSJEKTLEDER TIL NY EIENDOMSSATSING

Ønsker du å jobbe med restaurering, istandsetting og eiendomsutvikling? Fortidsminneforeningen søker prosjektleder til foreningens nye eiendomssatsing. Ett års engasjement med mulighet for fast ansettelse, søknadsfrist 31.1. 2022.

• Når: 31.01.2022

SØKNADSFRIST LEDER FOR ORGANISASJON-AVDELINGENEN

Har du glød, ledererfaring, stor arbeidskapasitet, gjennomføringsevne og godt humør? Har du lyst til å være med å videreutvikle en dynamisk frivillig organisasjon med dype røtter? Fast stilling, søknadsfrist 31.1.2022.

• Når: 31.01.2022

ÅRBOKSEMINAR: RELIGIØSITETENS KULTURMINNER

Hvordan har ulike perioder og konfesjoner avtegnet seg i kirkelige bygninger og gjenstander, og hvordan har de blitt forstått i ettertiden?

• Når: 03.02.2022
  • Hvor: Rådhusgata 7, 0151, Oslo

BYGNINGSVERN I KOMMUNAL REGI

Bente Egeland forteller om hvordan Trondhem kommune integrerer bygningsvern som en naturlig del av eiendomsforvaltningen.

• Når: 16.02.2022

ÅRSMØTE I TRYSIL OG ENGERDAL LOKALLAG

Det kalles med dette inn til årsmøte søndag 20. februar kl 14.00 i Trysil prestegard.

• Når: 20.02.2022
  • Hvor: Trysil prestegard, Liavegen 25, 2420, Trysil

KURS I TØRRMURING AV TRADISJONELL KALKOVN

Mosterhamn på Bømlo var et av Vestlandets viktigste kalksentra i gamle dager. Her tok man ut marmor og brant kalk fra middelalderen til moderne tid. Her ligger også Moster gamle steinkirke, som i stor grad ble bygd av de lokale ressursene. I disse historiske omgivelsene inviterer vi til kurs i tørrmuring og bygging av tradisjonell kalkovn fra 28. februar til 4 mars.

• Når: 28.02.2022

FRIVILLIGHETENS ÅR - FORTIDSMINNEFORENINGENS DAG

2022 er Frivillighetens år! Søndag 11. september markerer vi det med Fortidsminneforeningens dag og arrangementer rundt omkring med frivillige i våre lokallag over hele landet.

• Når: 11.09.2022
Vis mer