Søk nå! Her er høstens kurs og workshops

Publisert 09.06.2021

Søknadsfrist 20. juni

Bli med! Muring av buer i Middelalderparken i Oslo. Jenteworkshop i Lillingstonheimen i Fjaler. Kurs i tradisjonell kalking i Snertingdal. Bygging av båtnaust i Valdres og båtbygging i Risør.

Fortidsminneforeningen arrangerer en rekke kurs innen tradisjonelt bygningsvern gjennom året. Her inviterer vi til fem av dem. For tre av dem er søknadsfristen allerede 20. juni. Klikk på lenken til hvert kurs og finn ut mer om innhold og påmelding/søknad.

Prambygging 2. til 7. august

Tradisjonell prambygging for unge håndverkere 18 til 30 år i Risør. Maks åtte deltakere (ingen søknadsfrist)

Tradisjonell kalking 5. til 8. august

Hans Olav Brenner og murer Tore Granmo inviterer til kurs i tradisjonell kalking av grunnmuren på Præstgar´n i Snertingdal i Innlandet. Søknadsfrist 15. juli.

Bygging av båtnaust 25. til 28. august

Deltakere får erfaring i å sette opp stolpeverkskonstruksjon og legge bordtak. Vi skal også høvle vannrenner i takbord. Olevatn på Beitostølen. Søknadsfrist: 20. juni.

Muring av buer 6. til 10. september

Temaet for årets store kurs i regi av Håndlag er muring av ulike typer buer og stedet er Middelalderparken i Oslo. Søknadsfrist 20. juni

Jenteworkshop 21. til 24. september

Kurs for unge, kvinnelige, håndverkere. ​Vi søker 20 deltakere som ønsker mer kunnskap om restaurering og bygningsvern​. Tre teknikker - tre dager på Fortidsminneforeningens flotte eiendom Lillingstonheimen i Sunnfjord. Søknadsfrist 20. juni